چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Wednesday, 01 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۰۰۲
تاریخ انتشار : ۲۱ : ۱۷ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۲

معصومه شمسینی غیاثوند: تماشاخانه ایرانشهر یکی از مجموعه‌های مهم تئاتر در کشور است که در نیمه دهه ۸۰  راه‌اندازی شد، این مجموعه دارای ۲ سالن با نام سمندریان و ناظرزارده کرمانی بوده که در طول بیش از یک دهه جایگاه مهمی برای تئاترحرفه‌ای کشور داشته است؛ پس از جدایی تماشاخانه ایرانشهر از خانه هنرمندان این مجموعه زیر نظر سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران قرار گرفت.

اولویت تماشاخانه ایرانشهر ترکیب اجرای هنرمندان جوان و  پیشکسوت است

 حمید نیلی، که حدود یک سال است ریاست تماشاخانه ایرانشهر را به عهده گرفته، به دیباچه می‌گوید: با حضور در  تماشاخانه ایرانشهر سعی کردم که به تعهدات سابق این مجموعه پایبند باشم و از نظر اخلاقی  همان خط مشی را ادامه دادم. سال گذشته که اجرای تئاتر در کشور با مشکل مواجه شد، ساختار تماشاخانه ایرانشهر تغییر کرد و خانه هنرمندان از تماشاخانه ایرانشهر جدا شد. جدا شدن تئاتر ایرانشهر از خانه هنرمندان ایران، استقلال مالی بیشتری را  برای آن فراهم کرد و قرار شد تا درآمد‌های آن داخل خود سالن  هزینه شود.  

نیلی تاکید کرد: ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، چشم‌انداز تماشاخانه ایرانشهر را مانند مراکزی مثل باغ کتاب تعریف کرده است و در نشستی ابراز امیدواری کرد که تا مهر و آبان ماه سال جاری این چشم انداز به سرانجام برسد. تفاهم نامه‌ای با شهرداری امضا شد و قرار است تماشاخانه ایرانشهر به عنوان یک مرکز ویژه معرفی شود، کار‌های اداری انجام شده تا چندماه آینده مثل یک تشکل همچون باغ کتاب خودگردان شود و درآمد‌ها برای این مجموعه صرف شود.درباره ارتباط با سازمان فرهنگی هنری شهرداری در زمینه فضاسازی‌های تبلیغاتی شهری و بنر‌ها قرار است فعالیت‌ها گسترش یابد.

رئیس تماشاخانه ایرانشهر گفت: با توجه به روال همیشگی تماشاخانه ایرانشهر، اورجینال بودن آثار را بیشتر مورد توجه قرار دادیم؛ اینکه آثاری روی صحنه برود که به معنای واقعی اورجینال باشند تا به حفظ جایگاه تماشاخانه ایرانشهر کمک شود. اولویت تماشاخانه ایرانشهر ترکیب اجرای هنرمندان پیشکسوت و جوان همچنین اولویت برای اجرا دادن به گروه‌ها با توجه ویژه به نمایشنامه‌های تولیدی است. بسیاری از آثار  که از دوره قبل باقی مانده است را تلاش می‌کنیم که امسال اجرا داشته باشند و چند نمونه از این آثار در نیمه دوم سال جاری به صحنه خواهد رفت.

نیلی درباره تعیین قیمت بلیت نمایش‌ها در تماشاخانه  ایرانشهر گفت: رقم‌هایی به عنوان حداقل و حداکثر برای گروه‌های تئاتر مشخص شده است که پای آن ایستاده‌ایم. به دلیل تورم و افزایش قیمت‌ها، گروه‌های نمایشی برای آماده‌سازی آثار و اجرای تئاتر با مشکلات متعددی رو به رو هستند، بنابراین قیمت بلیت‌ها در تماشاخانه ایرانشهر بین ۱۰۰ تا ۲۲۰ هزار تومان به عنوان کف و سقف قیمت مشخص شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار